10 Kasım 2009 Salı

THE COVE




Beni yakından tanıyan arkadaşlarım yunuslara olan aşırı sevgimi çok iyi bilirler. Yıllardır onlarla beş dakika yüzmenin hayallerini kuruyordum ta ki çocukluğumuzda hepimizin izlediği Flipper dizisindeki yunusların eğiticisi Richard O'Barry'nin yunus eğitimiyle ilgili anlattıklarını okuyana kadar.http://web4.kariyer.net/kariyerrehberi/kariyerRehberiDetay.kariyer?arn=&sid=&prt=81&kn=574

O gülen yüzlerinden hep mutluymuş gibi görünen yunusların yaşadıkları zulmü okuyunca tüm fikrim değişti. Şimdi onlar için sadece özgür oldukları denizlerde olmalarını diliyorum.

Tam bunun üzerine geçtiğimiz günlerde facebookta yunuslu bir film afişi dikkatimi çekti ve hemen fragmanına ulaştım ve seyrettiğimde gördüklerime inanamadım. Filmin adı "The Cove", belgesel niteliğinde olan bu film Japonya'da çekilmiş ve filmin oluşumunda yine Richard O'Barry'nin ismiyle karşılaştım. Japonya'nın Taiji bölgesinde Japonların yasak olmasına rağmen yunusları avladıklarını ve elde ettikleri etleri sattıklarına dair inanılmaz görüntüler. Bu bölgede çekim yapılmasına izin verilmediği için film ekibi gizli yollarla çekim yapmış ve ortaya bu film çıkmış. Filmin fragmanını http://www.thecovemovie.com/ izleyebilirsiniz.

Bu film sayesinde tüm dünyanın ve Japon halkının bilinçlenmesi hedeflenmiş, birçok ödüle aday olan ve alan bu film umarım amacına ulaşır ve bu güzel yüzlü hayvanlar özgür bir biçimde yaşamlarına devam ederler.



1 yorum:

  1. http://cineshoot.blogspot.com/2010/03/cove-2009-yunuslarn-katliam.html

    Film değil, bildiğimiz belgesel efem. :) En İyi Belgesel Oscarını da aldı bu sene.

    YanıtlaSil